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La magie opère entre Efteling et Initiative

by Noelle Stevens - Trade Marketing Director // 07 Nov 2019

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A l’issue d’une compétition intense, Efteling a choisi de confier ses budgets médias à Initiative (IPG Mediabrands) et ce, dès le 1er janvier 2020.

Annelies Grietens,  Country Manager Belgique, ajoute : “ Nous avons choisi Initiative principalement sa proposition de collaboration qui nous est apparue comme étant claire, proactive et transparente, sans oublier un enthousiasme et une ouverture d’esprit qui ont réellement fait la différence. Nous sommes convaincus que nous allons aboutir à de nouvelles idées et à de nouvelles optimisations, qui nous permettront de réaliser ensemble les objectifs de croissance ambitieux pour Efteling ! "

Initiative betovert Efteling

by Noelle Stevens - Trade Marketing Director // 07 Nov 2019

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Na een kort en krachtige oefening, heeft Efteling beslist hun mediainvesteringen over te laten aan Initiative (IPG Mediabrands), en dit vanaf 1 januari 2020.

Annelies Grietens,  Country Manager België, verduidelijkt: “We hebben voor Initiative gekozen door het duidelijk, pro-actief & transparant voorstel tot samenwerking én door hun enthousiasme en openheid.  We geloven dat we samen tot nieuwe inzichten en optimalisaties kunnen komen en zo samen kunnen werken aan de ambitieuze groeidoelstellingen van Efteling!”

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TUI confirme UM, et même plus

by Noelle Stevens - Trade Marketing Director // 23 Oct 2019

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Après un comparatif approfondi de différentes agences, TUI Benelux, qui regroupe les marques TUI et TUI Fly, a décidé de poursuivre sa collaboration avec UM en Belgique et de confier également ses budgets médias offline au groupe aux Pays-Bas. 

Roosmarijn Quartier, Head of Marketing Communications TUI Benelux : « Chez TUI, nous sommes convaincus d'avoir trouvé en UM un partenaire idéal et dynamique pour soutenir notre stratégie média. Leur approche basée sur les données et sur la création nous a convaincue. TUI est une marque forte qui a l'ambition de grandir encore plus. Avec UM à nos côtés, nous pensons pouvoir réaliser cette ambition de manière innovante et fondée. En choisissant un partenaire à la fois pour la Belgique et les Pays-Bas, nous mettons en place une stratégie commune sans pour autant perdre l'identité et les opportunités locales. »

TUI bevestigt en versterkt zijn samenwerking met UM

by Noelle Stevens - Trade Marketing Director // 23 Oct 2019

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Na een uitgebreide review tussen verschillende bureaus bevestigt TUI Benelux, dat bestaat uit de merken TUI en Tui Fly, UM als mediapartner in België; tegelijk vertrouwt de groep zijn offline budgetten voor Nederland ook toe aan het bureau.

Roosmarijn Quartier, head of marketing communications TUI Benelux: “We zijn er bij TUI van overtuigd dat we in UM een heel passende en dynamische partner hebben gevonden om ons in de toekomst te ondersteunen op het vlak van mediastrategie. TUI is een sterk merk en heeft de ambitie om nog verder te groeien. Met UM aan onze zijde denken we dat we die ambitie kunnen waarmaken op een innovatieve en onderbouwde manier. Door voor een partner te kiezen voor zowel België als Nederland, opteren we voor een gemeenschappelijke strategie,zonder daarbij de eigenheid van elke markt en de lokale opportuniteiten te verliezen.”

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Reprise Belgium, certifications exigées

by Noelle Stevens - Trade Marketing Director // 11 Oct 2019

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Reprise, agence digitale full-service dédiée au marketing digital et à la performance d’IPG Mediabrands, passe à la vitesse supérieure avec 100% de son équipe sociale certifiée Facebook Blueprint.

La certification Facebook Blueprint atteste du niveau de compétences avancé en ce qui concerne Facebook, Instagram et Messenger. Cette certification est le plus haut niveau d’accréditation reconnu par Facebook en matière de marketing numérique.

L’équipe search de Reprise n’est pas en reste puisqu’elle renouvelle 5 certifications Google essentielles, à savoir Google Analytics, Google Ads Search, Google Ads Measurement et Google Ads Display ainsi que Search Ads 360. Reprise confirme ainsi sa position de Premier Partner.

De plus, afin d’accompagner ses clients ecommerce, l’équipe a également obtenu la certification Amazon Advertising.

Reprise Belgium, certificeringen vereist

by Noelle Stevens - Trade Marketing Director // 11 Oct 2019

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Reprise, een full-service digitaal bureau uit de IPG Mediabrands groep gespecialiseerd in digital marketing en performance, gaat een versnelling hoger nu 100 % van haar social team Facebook Blueprint gecertificeerd is.

De Facebook Blueprint certificering bekrachtigt het geavanceerde competentieniveau van de certificaathouder met betrekking tot Facebook, Instagram en Messenger. Deze certificering is het hoogste accreditatieniveau dat inzake digital marketing door Facebook erkend wordt.

Het Search-team van Reprise blijft niet achter, aangezien het 5 cruciale Google certificaten hernieuwt, met name Google Analytics, Google Ads Search, Google Ads Measurement en Google Ads Display, alsook Search Ads 360. Reprise bevestigt zo haar positie als Premier Partner.

Om haar e-commerce klanten optimaal te kunnen begeleiden, heeft het team bovendien ook een Amazon Advertising certificatie verworven.

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IPG Launches Kinesso, a Marketing Intelligence Engine Powered by Acxiom

by Noelle Stevens - Trade Marketing Director // 08 Oct 2019

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New York, NY – October 7, 2019 – Interpublic Group (NYSE: IPG) announced yesterday the formation of Kinesso, a new company focused on creating applications that help marketers amplify the impact of traditional and addressable media through the better use of data. Kinesso will do so by creating new software and products that deliver data trust and security tools, data-driven campaign optimization, and precision audiences. Kinesso will be comprised of Cadreon, IPG’s addressable media activation experts, and the company’s Data and Technology group. Kinesso will work
in close partnership with IPG Mediabrands, Acxiom, and provide services to agencies across the IPG network.

“With the acquisition of Acxiom, we signaled our intent to lean into data-driven marketing, as well as position ourselves as brands’ trusted partner in their first party data management,” said Michael Roth, Chairman and CEO of Interpublic Group. “Kinesso furthers this vision by bringing together top data and technology talent with addressable media experts, and leveraging Acxiom’s assets and capabilities.” Designed for flexibility and speed, Kinesso improves the accuracy, agility and effectiveness of campaign performance across all media. In a time where clients want greater impact from their marketing spend, Kinesso’s Marketing Intelligence Engine offers a connected suite of applications that improves consumer engagement. It is implemented with our patent-pending proprietary technology, the best machine learning approaches and the power of Acxiom data and that of other leading data providers. Kinesso’s offerings also include critical consultative services, and omnichannel addressable media activation to ensure campaigns are executed in the most efficient and effective manner.

“Clients recognize that the future of marketing – along with pretty much everything else – is dependent on data. That means marketers are looking to leverage their own first party data, coupled with other strategic data sets, to create a more seamless and connected consumer experiences, at scale,” said Philippe Krakowsky, COO, IPG, and Chairman, IPG Mediabrands. “Kinesso allows marketers to cut through the noise in the ad tech and martech worlds, delivering clear messages to the right people regardless of channel. Combined with the capabilities of our media companies, along with our creative and marketing services agencies, Kinesso will enable our clients to drive better outcomes through marketing that is faster, more efficient and
informed by a conscious commitment to data ethics. ”

Kinesso will uphold world-class privacy standards utilizing Acxiom’s privacy-bydesign methodology. A key principle of Kinesso is how it sources, handles and secures consumer data, backed by Acxiom’s legacy as one of the industry’s most trusted data stewards.

In addition to his role as Chief Data and Technology Officer at IPG, Arun Kumar becomes CEO of Kinesso, while also maintaining oversight of the Acxiom business. Kinesso will operate as an independent business unit, and will benefit from close alignment with Mediabrands and Acxiom, which will serve as the unified data layer Kinesso builds upon. Cadreon, and its leadership team, will maintain its independence and branding and become part of Kinesso.

Kinesso is now operational in the US, Canada, UK, Ireland and Australia. Once fully deployed in 2020, Kinesso will offer a global footprint of 1,400 employees across 70+ markets.

ipg media brands - Belgium