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Cutting edge marketing: Bleed for the Throne

by Danny Devriendt - MD IPG Dynamic // 10 Mar 2019

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Forget biometrics, blockchain and robo-security. Forget influence. The most coveted place at #SXSW is accessible only by drawing blood, a lot of blood. More worryingly: yours.  

HBO’s blockbuster series Game of Thrones partnered up with the American Red Cross with a spectacular “Bleed for the Throne” campaign. Donors at SXSW can revel in walking through a recreation of King’s Landing’s Throne Room and campsite.  Over 80 actors and artists go through a mindboggling 100 page script that brings the Game of Thrones’ realm to life.

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After giving your blood, you get access to the Throne Room and a complete real-life immersive experience. Within 120 minutes of the announcement, the experience was fully booked till the end of SXSW, and the American Red Cross is already reporting 40 percent increase in new donor appointments since the campaign announcement yesterday.

I could be persuaded into giving some of my red life water… if the Mother of Dragons holds my hand.

Marketing de pointe : Bleed for the Throne

by Danny Devriendt - MD IPG Dynamic // 10 Mar 2019

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Oubliez la biométrie, la blockchain et la sécurité robotique. Oubliez l’influence. L’endroit le plus prisé au #SXSW n’est accessible qu’en versant du sang, beaucoup de sang. Plus inquiétant : on parle de votre sang.

La série événement de HBO Game of Thrones s’est associée à la Croix-Rouge américaine pour mener une spectaculaire campagne : Bleed for the Throne. Les donneurs présents au SXSW ont l’honneur de découvrir une reconstitution de la salle du trône et du camp de Port-Réal. Plus de 80 acteurs et artistes suivent un impressionnant script de 100 pages pour donner vie au royaume de Game of Thrones.

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Après avoir donné votre sang, vous avez accès à la salle du trône et une expérience immersive des plus réelles. 120 minutes après l’annonce, l’expérience affichait complet jusqu’à la fin du SXSW, et depuis le lancement de la campagne vendredi, la Croix-Rouge américaine a déjà annoncé une augmentation de 40 pour cent des rendez-vous pris par de nouveaux donneurs.

On pourrait me convaincre de donner mon élixir de vie rouge… si la Mère des Dragons est là pour me tenir la main.

Geavanceerde marketing: Bleed for the Throne

by Danny Devriendt - MD IPG Dynamic // 10 Mar 2019

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Vergeet biometrie, blockchain en robo-security. Vergeet influencers. De meest begeerde plaats op #SXSW is enkel toegankelijk door bloed te geven, veel bloed. En nog zorgwekkender: het uwe.  

De HBO-hitserie Game of Thrones is een partnerschap aangegaan met het Amerikaanse Rode Kruis met een spectaculaire ‘Bleed for the Throne’-campagne. Donoren op SXSW kunnen hun hart ophalen terwijl ze door een nagemaakte Throne Room en het kamp van King Landing wandelen.  Meer dan 80 acteurs en artiesten doorlopen een verbijsterend 100 pagina’s lang script dat het koninkrijk van Game of Thrones tot leven brengt.

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Nadat je bloed hebt gegeven, krijg je toegang tot de Throne Room en een volledige immersieve ervaring in real-life. Binnen 120 minuten na de aankondiging was de ervaring volgeboekt tot het eind van SXSW en het Amerikaanse Rode Kruis ziet nu al 40% meer afspraken met nieuwe donoren binnenlopen sinds de campagne gisteren werd aangekondigd.

Ik zou overhaald kunnen worden wat van mijn rode levenswater af te staan ... als de Drakenmoeder mijn hand vasthoudt.

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